Alla inlägg den 6 november 2006

Av Magnus och Sara - 6 november 2006 23:07

Vi försöker se saker positivt och idag är det svårt, men här kommer några försök:- Det gick bra med elen. Klart för kök!- Vi behöver inte byta från 22 mm råspont till 28 mm därför att vi ska ha trägolv över. Anledningen att vi skulle bytt var för att klinkers spricker om det sviktar för mycket.- Grävaren var skicklig när han väl börjat gräva. Och han var rätt rar farbrorn.- Trädet kom ner och bort fort.- Ingen kan stjäla släpet eller den nyinköpta stegen för de står bakom fyra ton tomt.- Sara fick jobba en hel arbetsdag.- Magnus började inte gråta.

Av Magnus och Sara - 6 november 2006 17:55

Två personer frågade mig idag om jag fått tag på någon stege och jag fattade inte hur de kunde veta det. Tänkte att nu ska jag fan lägga in mig på psyket för om jag har varit nere på jobbet och ringt en kompis om stegproblemet utan att komma ihåg det ligger jag risigt till. Nu har jag själv läst bloggen. Sara har ju skrivit om stegen. Stegen känns som ett jävligt litet problem just nu men jag kan meddela alla som sitter och uppdaterar och biter på naglarna med en kudde framför ögonen att jag har fått tag på en stege!

Av Magnus och Sara - 6 november 2006 17:36

Skyddad bakom en sten har jag dokumenterat Slaget på Gamla Norrvägen 45 med en mobiltelefonkamera. Imorgon ska jag inte dit, vill inte helt enkelt. Har fått nog av senila grävare. Jag har inget emot senila människor förutom när de kostar mig 450 kr i timmen plus moms.

Av Magnus och Sara - 6 november 2006 14:24

12.01 Ringer Magnus i panik. Grävaren har lyckats gräva fram både dagvattenbrunn och gammal oljepanna. Avloppsrören som vi ska gräva fram och byta ligger under oljetank (som inte finns med i Kommunens dokumentation, grr) som i sig ligger under ett gigantiskt barrträd. Allt måste väck - träd, oljetank, dagvattenbrunn och det efterlängtade avloppsröret. 12.03 Sara slänger sig på telefon och dator och letar efter jourhavande trädfällare...12.32 Trädgårdstjänst är på plats och sågar ner barrträdet (tar även det bredvid för att vara på den säkra sidan). Wow, vilket turboföretag! Snacka om snabba ryck! Skönt, känns dyrt att ha hantverkare som står och väntar... vi får se vad räkningen för trädsågningen går på också... huga.12.48 Magnus: "Ojojojo. Här ser det ut som en krigszon... (tystnad) ... ojojoj"

Av Magnus och Sara - 6 november 2006 14:14

Det började kl 07.01, vi träffade grävaren. En timme och 13 minuter senare startade han maskgrävaren (dvs den lilla grävmaskinen) för att sätta igång att gräva. Vi måste ha gett alldeles för luddiga beskrivningar åt honom under den timmen, inget av det vi försökte förmedla hade gått in i alla fall. "Ahaaa, det är DET som är elledningarna...?" fick vi höra mer än En gång. Suck07.28 Elektriken kommer - fattar galoppen direkt. Kör igång på stört... eller efter en stunds tjabbande förstås. Han är ju hantverkare till yrket!07.31 Rörmokare kommer - Sätter igång direkt med att laga vår trasiga värmepanna tillsammans med elektrikern. TJOHOO, värme i elementen! Rörmokaren blir dessutom arg på grävaren som ännu inte börjat gräva ut avloppsrören i trädgården.08.14 Sara letar stege hos grannarna. Ingen öppnar... är de redan trötta på vårt byggande eller har de månne jobb att gå till på dagarna?08.21 Sara lämnar bygget och beger sig till lugnet i Vislanda, Magnus lämnad i hantverkardjungeln utan stege.

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om reportaget i smp?
 Katastrof att såna klåpare får uppmärksamhet!
 För lite chockrubriker...
 Det var trevligt, nu vet alla hur lyckliga ni är.
 Uttömmande, som att läsa baksidan på en bok och klara provet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards