Alla inlägg den 8 november 2006

Av Magnus och Sara - 8 november 2006 23:48

Lena och Bo har kommit! Tack gode Gud!!Vi sparar inte på krutet! En obligatorisk taco och sen ner till huset för att jobba.Först städa i en halvtimme efter hantverkarna som grisar ner och sen lappa lite hål efter elektrikern och sen:TAPETSERA!!Sara och Lena gav sig på lite kosmetiskt arbete. Det är gästtoan som piffades upp. Dessutom ett kärt minne från Pär Lagerkvist väg.

Av Magnus och Sara - 8 november 2006 23:35

Det har varit planerat sedan projektets start att Saras mammaLena och pappaBo skulle komma dagen idag och stanna till på måndag morgon. Tanken har varit att vi skulle sätta upp kök tillsammans. Detta är inte riktigt så långt borta som det kan verka. Ett av de största hindrena är just nu att ta sig in i huset och det är ju liksom en förutsättning. Det är lite fångarna på fortet. För att det ska vara möjligt måste vi vara så pass klara med golvvärmen att vi kan lägga golv. Golvvärmen är rörmokarens nästa projekt och han är nästan klar med att få vatten och avlopp till gamla norrvägen 45. Förhoppningsvis kan arbetet med golvvärmen påbörjas imorgon eftermiddag och avslutas under fredagen.

Av Magnus och Sara - 8 november 2006 11:43

Ring Eurovoice 888 du har 3 nya röstmeddelanden. Om du befinner dig i utlandet ring +46708222888.Tänk den som befann sig i utlandet, ett par hundra mil från gamla norrvägen 45 med en paraplydrink i sin hand, hann jag tänka innan jag ringde upp min telefonsvarare. Det var förstås rörmokaren: "Ring mig, det är akut!" Drömmarna om ett semesterparadis förbyttes mot bilder av ett hus som inte längre stod kvar eller en avliden grävmaskinist i vår krypgrund."Jag kommer inte igenom golvet, jag trodde det var trä, men det är betong. Jag måste ta bort en massa och jag är rädd för att det rasar över mig. Jag måste ringa borrservice." Jaha, gör det då... Jag var på plats tjugo minuter senare och då var borrservice redan där och hålet var nästan klart. Antingen blev det inte så dyrt eller håller jag på att tappa verklighetförankring kring pengars värde. Fixat var det i alla fall.

Av Magnus och Sara - 8 november 2006 11:31

Vi har världens roligaste rörmokare. Nu är han igång och byter avlopp, vatten in och ska dessutom koppla på dräneringen till kommunens regnvattensystem (gissar att det inte heter så, men vad ska jag skriva?) När han letar efter det sistnämnda med påhittat namn utbrister han som när Newton fick äpplet i huvudet: "Jag är så lycklig, jag har hittat det!!! ... vänta, det var en sten... jag blir lycklig snart igen!"

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om reportaget i smp?
 Katastrof att såna klåpare får uppmärksamhet!
 För lite chockrubriker...
 Det var trevligt, nu vet alla hur lyckliga ni är.
 Uttömmande, som att läsa baksidan på en bok och klara provet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards