Alla inlägg den 22 november 2006

Av Magnus och Sara - 22 november 2006 10:41

... fräser vi och skriker frustrerat "Jag är inte alls TRÖTT" samtidigt som vi slänger pennor och frigolitbitar omkring oss.Ibland är vi trötta. Men det märks bara när det har gått lite fel... det är ju så himla kul när allt går rätt, det är då vi går som på små lyckliga moln av spån och damm.

Av Magnus och Sara - 22 november 2006 10:35

Ja, vi får medge att sedan Lena åkte är det ingen som har vare sig målat eller tapetserat. Penslar och rollers som är ordentligt insurrade i plastpåsar (för att de inte ska torka mellan användningarna... och framförallt för att man ska slippa tvätta dem efter varje användning och varje dag) hade redan börjat rosta, var det verkligen såå länge sedan de användes eller jävlas de med oss!? Nåväl, "recovery tapet" - just löööv it!

Av Magnus och Sara - 22 november 2006 00:49

Man blir alltid lite tafflig när man har hantverkare hemma. "kan du öppna upp den väggen?" och man petar snart lite förstrött i en verktygslåda och får lite såna här oförberedda läxförhörskänslor.Jag hade ju tänkt att jag skulle ge mig på hålet i golvet denna eftermiddag och jag hade börjat med det lite försiktigt när elektrikerna var där. "hur går det?" hade han frågat. "ska du ta och skita i och åka härifrån så att jag kan köra min klåparfreestyle för mig själv" tänkte jag. Klåparfreestylen skulle hamna lite närmare sann snickarkonst än vad jag hade tänkt mig. Jag har bytt golvbjälke, lagt trossbotten, isolerat och börjat sätta igen hålet och jag har varit så förbaskat nöjd. När Sara kom lite senare fick hon stå ut med: "Sarasara, ta en bild på mig nu" sådär var femte minut.Det har varit en av de bästa dagarna hittills. Sara har jobbat parallellt med att fixa återstående väggar i hall och kök och så. Det kokar!

Av Magnus och Sara - 22 november 2006 00:38

Magnus jobbade bara några få timmar på det jobb som inbringar pengar och begav sig i stället till det jobb som kostar. Det var en taggad Mange T som kom till Gamla Norrvägen 45. Elektrikern var där. Hjälpa lite. Försöka låta manlig, nicka instämmande och skratta högt så kort tid som möjligt efter att elektrikern själv skrattar åt sina trefas och tvåfasskämt. "nu kan du laga mat!" Det är en bra grej att ha ett fungerande kök. Vi har två! Rörmohsen hade nämligen varit förbi och konstaterat att det inte var nåt fel på blandaren utan nån packning. (Virra på huvudet åt packningar som följer med blandare och hålla med om att man ska använda andra.)

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om reportaget i smp?
 Katastrof att såna klåpare får uppmärksamhet!
 För lite chockrubriker...
 Det var trevligt, nu vet alla hur lyckliga ni är.
 Uttömmande, som att läsa baksidan på en bok och klara provet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards