Alla inlägg under november 2006

Av Magnus och Sara - 4 november 2006 19:50

Vi har ju försett oss med allehanda nödvändiga (och roliga) verktyg inför det här byggandet och idag fick Magnus ÄNTLIGEN nytta av den där kompressorn TVÅ gånger!!! Gissa om karln blev lycklig! På förmiddagen blåste han rent grovdammsugarens filter och på eftermiddagen spolade han rent släpet med högtryckstvätten, vilken härlig dag!

Av Magnus och Sara - 4 november 2006 19:46

Jajamensan! Förrutom att tvättmaskinen har ett näst intill obefintligt hål att stoppa in tvätten genom (förrutom om man tar en strumpa åt gången) så fungerar heller inte den minimala lucka som täcker det pytteyttelilla hålet. Vill man få igen luckan görs det med våld och ska den upp igen görs det med en skruvmejsel och ett knyck.Ja ja... kanske blir det rent i alla fall?

Av Magnus och Sara - 4 november 2006 19:39

Jag och Sara ställde ner en fin liten burk med bitsocker till våra hantverkare. Det tog slut snabbare än vi trodde så vi köpte ett nytt paket. När vi kom nästa dag var det paketet nästan slut. "Shit, någon av dem äter ett paket sockerbitar om dagen!" Jag trodde Johnny och Sara trodde Mathias... Men vi tyckte i alla fall att vill de ha socker så ska de få socker. Så vi köpte nytt. Igår kväll när vi åt var det ganska uppsluppen stämning så jag bestämde mig för att fråga vem det var som åt så mycket socker. Det visade sig att de hade fyllt på den fina burken som vi hade med oss första dagen och att sockret inte alls var slut.

Av Magnus och Sara - 4 november 2006 19:31

Ni sitter där och ctrl+uppdaterar hela dagen och bara väntar på att den där rapporten ska komma. Vissa dagar gör man lite tråkiga grejer som inte syns så mycket. Spackel, riva ner tapeter, slipa spackel och så där. Idag har det hänt två synliga grejer. Taket är målat, nästan hela! Jordhögen är bortforslad, nästan hela!

Av Magnus och Sara - 4 november 2006 19:27

Vi tänkte att det skulle bli lite trevligt att bjuda ut gamlanorrvägenprojektets motsvarighet till Roomservice Johnny och Mattias på lite galaj. Så glada de blev! "Okej" säger de till allt. Allt är okej och inget är bra tänkte jag i början, men nu har jag förstått att okej betyder ungefär "vi älskar er och era ansträngningar att få oss att trivas" eller jag hoppas att det betyder det i alla fall. Vi ska äta lite gott och dricka något annat gott. Om en halvtimme.

Av Magnus och Sara - 4 november 2006 19:23

Idag ringde elektrikern och väckte oss och sa att han var i vårt hus. Hej och hå, åka dit... Han skulle först anmärka på allt ganska bryskt och när han märkte att det fanns förklaringar till allt blev han lite trevligare. Han hade tidigare meddelat att han inte kunde hjälpa oss alls under nästa vecka men så här lördagen den 4 november förde han ett mystiskt resonemang. Inget någon av oss förstod, men hur som helst en glad nyhet. "Jag var sjuk en och en halv dag i förra veckan, inget jag räknat med förstås, så nu har jag måndagen ledig." Han lämnade nog ute ett par led i den ekvationen. Men på måndag alltså, en ganska brysk elektriker, en rörmokare och en grävare och så Mange T som gärna ser sig som byggprojektledare.

Av Magnus och Sara - 3 november 2006 21:47

Ja, det finns en dörr till det som ska bli vårt sovrum. Gamla norrvägen 45 är därmed helt valvfritt. Här en klassisk före-efter-bild.

Av Magnus och Sara - 3 november 2006 18:30

Måste det vara så här? När jag träffar människor nuförtiden och berättar om Magnus och mitt husköp glider deras blickar som på beställning ner mot min mage! Varför??? Vi är med hus, inte med barn! Nog och väl brukar jag periodvis vara både putmagad och fluffig men detta tar priset! Man kan riktigt se på dem jag pratar hur de sneglar på min mage, sen på något underligt sätt kommer de överens med sig själva att "barn, ja så är fallet förstås". Måste man vänta barn för att bli med hus? Nä, vet ni vad! Sluta stirra på min mage, den gillar Oboy och smörgåsar, det är den enda!

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om reportaget i smp?
 Katastrof att såna klåpare får uppmärksamhet!
 För lite chockrubriker...
 Det var trevligt, nu vet alla hur lyckliga ni är.
 Uttömmande, som att läsa baksidan på en bok och klara provet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards