Alla inlägg den 4 december 2006

Av Magnus och Sara - 4 december 2006 15:55

Jag hade en tendens att hylla ADSL:et lite snabbt. Citat: "ADSL-bredbandet verkar funka förvånansvärt smidigt." Det var något överilat. Om man menar smidigt med att det fungerar ungefär 2 minuter i stöten och sen försvinner i ungefär 20 sekunder så var det inte överilat.Jag ringde till min leverantör. "Jag ser att ni har tappat kontakten med stationen 171 gånger på ett dygn." Stämde nog."Vi testar att stärka signalen lite." Nu verkar det funka bra, men jag ska återkomma. Det intressanta här blir: Är det inte konstigt att man inte gör sitt bästa från början? "Vi kör en rövare och skickar en signal som inte är det bästa vi kan, så får vi se om det duger..." Det finns väl någon förklaring till det som är rimlig, men jag hoppas att ingen av gamlanorrvägenbloggens läsare sitter inne på den så att man i stället kan få lite sympati-kommentarer i stil med: "Vilka nötter, stackars er, precis som att ni inte har stått ut med tillräckligt" och motsvarande.

Av Magnus och Sara - 4 december 2006 00:08

Vi har städat klart på PLV. Kändes riktigt bra till vi kom hem till röran på gamla norrvägen och fortsatte städa. Nu har vi i alla fall fått hyfsad ordning på Gamla norrvägen också även om vi har ett par veckor kvar innan vi kan säga att vi är så pass klara att vi kan säga att vi flyttat in. Jag sitter mest och funderar på hur man tar sig till jobbet härifrån. det är ju skitlångt! Säkert 1,5 km i stället för 800 m. Det är ju som att byta distans mitt i ett pågående mästerskap. Jag har ingen cykel här heller. Jag ägde tre cyklar innan Gamla Norrvägenprojektet drog igång. Nu har jag bara en. De andra två har blivit stulna utanför Gamla Norrvägen. Olåsta på trottoarkanten i och för sig men ändå, rätt getto. Känns jäkligt hiphop att bo i villa.

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om reportaget i smp?
 Katastrof att såna klåpare får uppmärksamhet!
 För lite chockrubriker...
 Det var trevligt, nu vet alla hur lyckliga ni är.
 Uttömmande, som att läsa baksidan på en bok och klara provet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards