Alla inlägg den 11 december 2006

Av Magnus och Sara - 11 december 2006 20:48

Idag har Sara varit i Göteborg igen. Någon slags konferens.Man har ju läst och hört om alla översvämningar i Göteborg och Sara hade noga kollat upp att tåget skulle komma iväg, vilket det skulle.25 minuter senare satt de fast - i tre timmar. Nu är hon på väg till Borås för att åka vidare med en buss i sydvästlig riktning. Magnus jobbar därför för två. Håller på med det sista i arbetsrummet, innan möblering. Sätter upp stragisk köksinredning. Bänkskivan ska bli mörk som ebony.

Av Magnus och Sara - 11 december 2006 20:26

Jag har kommit på ett knep hur man ska få tips av hantverkare. Om man frågar rakt ut är det lätt att man får svar som antyder att det inte finns en chans i h-vete att man kommer klara det själv och att man måste anlita en hantverkare ("Jag har inte tid och ingen annan heller, det är mycket nu, men du klarar aldrig det själv, man behöver maskiner") Inte många glada tips.Idag kom jag på det när jag funderade på om jag skulle ta bort min egenhändigt kopplade slang till ismaskinen inför att en rörmokare kommer imorgon och kontrollerar något med fjärrvärmen. Man ska givetvis låta det vara! Då går de ju igång: "Så kan du inte göra du måste..." och sen kommer tipsen, måhända lite otrevligt men man får veta hur man borde ha gjort.

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om reportaget i smp?
 Katastrof att såna klåpare får uppmärksamhet!
 För lite chockrubriker...
 Det var trevligt, nu vet alla hur lyckliga ni är.
 Uttömmande, som att läsa baksidan på en bok och klara provet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards