Alla inlägg den 13 december 2006

Av Magnus och Sara - 13 december 2006 13:50

Christel Minning (fd Thuvesson). Första gissningen var den rätta. Gratulerar! Du har vunnit en weekend för tre på Gamla Norrvägen 45.Gamla Norrvägen ligger pittoreskt i det gamla Värend, ett av de små land som sedemera blev Småland. Här bjuds du på nylagad frukost i ett kök med en bänkskiva i ett träslag som egentligen inte finns. Här har de sin egen variant av lerduveskytte med spikpistol och golvlist. Eller varför inte prova ett gottgörande lerbad i trädgården?

Av Magnus och Sara - 13 december 2006 01:40

yeah!sova.... imorgon avslöjas vinnaren av den spännande tävlingen.Oj nu pratade Sara i sömnen: "Men, jag kanske kan plocka ur den här!?" Hon har nog jobbat på huset hon med ett par timmar.

Av Magnus och Sara - 13 december 2006 00:33

Jag sitter här med ett "Jag borde" hängande över mig. Jag tänker som så att det vore väldigt smidigt att dra över osmooljan utan pigment en gång så att köket liksom är färdigt att använda imorgon igen. Kanske baka lussebullar imorgon till och med (kommer ju inte hända visserligen, men det skulle vara trevligt med möjligheten)? "Jag borde" för jag sitter ju ändå här med målarkläderna på. "Jag borde" för det tar ju inte så lång tid om man bara sätter igång. "Jag borde" för att Sara kanske blir imponerad över min målmedvetenhet. "Jag borde" för att jag tycker att det luktar rätt gott på nåt sjukt vis. "Jag borde" eftersom jag får lite jobbarkompisar över imorgon och då vill jag inte göra det innan så att någon lutar sig i det och inte efter för att jag förmodligen druckit tre öl och vill sova. "Jag borde" ha gjort det i stället för att skriva det här inlägget för då hade jag varit klar nu.

Av Magnus och Sara - 13 december 2006 00:30

Arbetsrummet är färdigmålat! Vi har börjat lite med att flytta runt lite grejer och så va (möblerat). Fastnat lite i den processen. Kanske blir en sån där tillfällig lösning som kommer visa sig bli permanent.Sen är det ju det där med lister... Inga där heller.

Av Magnus och Sara - 13 december 2006 00:24

Någonting har hänt i fjärrvärmefrågan. Vi vet inte riktigt vad. Det skulle kunna vara så att vattnet är kopplat fram till huset. Eller att det är möjligt att koppla på vattnet fram till huset. Vi har inte riktigt lust att vrida på reglagen och kontrollera eftersom det inte finns någon värmeväxlare än.Vad är fjärrvärme? (Lektion för er som fattar sämre än jag och en möjlighet för besserwissrar att kommentera och rätta ifall jag fattat fel.)De kopplar in varmt vatten i huset som värms någon annanstans (i fjärran). Vattnet kopplas till en värmeväxlare som värmer upp kallvattnet som kommer in i huset. Det som värmts upp går vidare till kranar i huset för sig och det kalla går för sig. Sen blandas vattnet med blandare i vanlig ordning. Nu undrar jag lite om det är vattnet som kommer in i huset som värmer huset (skickas till elementen) eller om det är det som värms av värmeväxlaren. Det kan väl lika gärna vara det som skickas in i huset? om det bara är tillräckligt tryck? Varsågoda, kommentera och berätta!

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om reportaget i smp?
 Katastrof att såna klåpare får uppmärksamhet!
 För lite chockrubriker...
 Det var trevligt, nu vet alla hur lyckliga ni är.
 Uttömmande, som att läsa baksidan på en bok och klara provet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards