Alla inlägg under december 2006

Av Magnus och Sara - 19 december 2006 16:41

Alla som planerar att komma på nyår och läser detta! Ring gärna och berätta när ni kommer. Det är några som kommer den 29:e redan och någon som kommer den 30:e. Det kan ordnas spikpistoler så att det räcker åt alla. Sen delar vi upp oss i lag och kör någon slags paintballvariant i trädgården. Det ger sig! Det skulle kunna hända att man få en roller i handen när man kommer, men det är inte säkert...Calle och Håkan håller på att planera sin tripp för fullt. De har klagat på att bloggen handlar för lite om dem. Spotta i nävarna och ta på er blåstället och kom till Växjö ska ni få inlägg som handlar om bara er och era hantverkarkunskaper!

Av Magnus och Sara - 19 december 2006 01:39

- Igår fick vi kökssockeln på plats (nästan, hade ju satt listen som håller skåpen för långt ut så det blev inte bra, ni fattar inte, men det blev fel och måste åtgärdas, jobbigt!)- Idag fick Sara en julklapp från frälsningsarmén. En cd-skiva att sprida stämning med.

Av Magnus och Sara - 19 december 2006 01:15

Retade mig på resultatet i omröstningen. Åkte därför och köpte 100 meter list. Ikväll började vi med att sätta dem. Gud så förlösande! Gästrummet är så grannt så grannt! Lite olja på det golvet och det är klart, bannemej! Det första rummet som är klart på riktigt. Ja innan inredning då. Det är kul det där med att saker blir klara. Man blir liksom klar många gånger. Igår var vi klara, idag är vi klara igen och imorgon blir vi klara. Sen blir vi ju klara när möblerna är på plats som de ska. Fast sanningen är väl att man aldrig blir klar och det är väl det ni insett med listerna. Men vi har tagit upp kampen. Innan nyår blir nog svårt...Här får ni förresten se det andra rappgogolvet lite närmare. Vitask, mina damer och herrar. En hemlighet ska avslöjas: Vi plockar undan rätt mycket för att ta bilderna. I vardagsrummet är det för tillfället värre ordning än det var dagen vi flyttade in...

Av Magnus och Sara - 18 december 2006 00:33

Inte nog med att det har målats och lyssnats på jazz. Det har lyssnats på Sting och satts upp string också.Stringhyllan fick egentligen inte plats. Vi funderade på om vi skulle såga av dem. Det blir ju inte snyggt när det är fanér. Om man går utanför huset och slår ett hål rakt igenom väggen så ser man att hyllplanen är avsågade på ena sidan. Vi kom fram till att det inte händer så ofta att folk gör det nuförtiden. Så vi sågade av och satte upp.

Av Magnus och Sara - 18 december 2006 00:24

Det blir allt mer förfinade metoder för att få hjälp med renoveringsprojektet på Gamla Norrvägen. Magnus och Sara hade lyckats få ett "Någon som vill komma förbi på brunch på söndag?" att låta spontant och inte alls iskallt med baktankar.Christian var en av tre som nappade: ena stunden saffransvåfflor och köttbuffé och innan man vet ordet av... måla gästrummet!

Av Magnus och Sara - 17 december 2006 21:57

Det finns många såna här "jag borde" i livet. Ännu fler när man håller på att renovera ett hus. Surdegar helt enkelt. Vi har länge känt att vi borde ta och slänga ut en annons på blocket så att vi kanske kan bli av med alla gamla vitvaror så att vi kan få lite ordning i gararaget så att... (här följer en hel rad av varandra beroende positiva effekter, hoppar över några), så att vi blir klara med huset och lyckliga i alla våra dagar.Plötsligt utan några omsvep la vi blocketstrategiskt inför helgen in en annons. Några halvsvala frågor kom på mail till det plötsligt hände. Jag stod och lagade mat. Telefonen ringer, känner att det kan balla ur, har ju inte riktigt vant mig vid att det är 400 V på spishällen och bra mycket bättre drag. Telefonen ligger längst bort, har inte riktigt vant mig vid att vi bor dubbelt så stort. Matlagningen uppehåller mig, telefonen ringer tredje gången. Jag springer, kastar mig över sängen, slår i smalbenet, skriker lite samtidigt som jag svarar och låter konstig. "Hej, jag heter [förnamn] [efternamn]. "Försäljare" tänkte jag och kom till att tänka på spisen. Det var ju fortfarande inte ett löst roblem. Springer tillbaka samtidigt som jag liksom "hör under vatten" något om "blocketannons". Tillbaka vid hällen: Det flyter sådär en halv liter vatten över hela hällen. "Jaha, vitvaror, det stämmer, jag har inte riktigt lärt mig mina nya. Allt kokar över, kan du ursäkta mig en liten sekund?"Det visar sig att killen köper rubbet och kommer och hämtar det samma kväll. Lycka! Verkligen.

Av Magnus och Sara - 14 december 2006 21:48

- Vad jobbar du med? - Jag är isolerare. Testar bara lite om det verkligen kan finnas ett yrke som heter isolerare. Det blev så lång rubrik bara om jag skulle skriva. "Kille som isolerar rör försvunnen vid Gamla Norrvägen". Inte alls så kvällstidningsmässigt som man vill ha det.Isolerare försvunnen vid Gamla NorrvägenKnappt en vecka efter att svetsaren återfunnits är nu ytterligare en hantverkare borta. En isolerare, unik i sitt slag, påstås nu vara svår att hitta.- Det är inte lätt att hitta isolerare, säger en representant från Skanska.Hålet i grunden består. - Vi funderar lite på att lägga ut presenningar i diket och köra lite pool till nyår. Vattnet blir härligt tempererat eftersom rören inte är isolerade.

Av Magnus och Sara - 14 december 2006 21:37

Det är nog på gränsen till olämpligt att baka bullar på bänkskivan som förmodligen fortfarande härdar. Det står visserligen inget om bullbak i instruktionerna men om man ska använda ytan att exempelvis dansa på så får man vänta i minst två veckor. Bullbak = dans! Tanken var att Sara skulle baka bullar och Magnus spela poker med sina arbetskamrater (Nämen snälla nån! Såhär kan det väl ändå inte gå till!?) Det hela ballade förstås ut! Jonas och Sara bakade bullar eftersom Magnus pokerskola verkade dra ut på tiden. Det blev århundradets lusseballar och nåt till som jag har försökt att skriva och suddat ut flera gånger. Det låter inte bra och ser ännu värre ut i skrift. Det gick bara inte. Magnus är pryd.

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om reportaget i smp?
 Katastrof att såna klåpare får uppmärksamhet!
 För lite chockrubriker...
 Det var trevligt, nu vet alla hur lyckliga ni är.
 Uttömmande, som att läsa baksidan på en bok och klara provet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards