Alla inlägg den 22 januari 2007

Av Magnus och Sara - 22 januari 2007 14:39

Det var för en gångs skull hela tjugo minuter till jag skulle vara på jobbet när jag gick ut genom nya dörren på Gamla Norrvägen 45. Förbi gick en granne med en hund. "Det är så ovant att det kommer människor från det hållet på huset!" Sen följde lite artigt prat och det framgick att hon hade ganska bra koll på projektet och att grannarna hade pratat en del om det. Jag bjöd naturligtvis in henne någon gång i framtiden. Det ville hon gärna för hon och en annan granne hade sagt att vi yngre hade ju lite annat sätt att tänka kring saker och ting.Lite nöjd med att ha stått på sin tomt och samtalat med granne på det där lite längre avståndet som man inte gör när man delar trappuppgång upptäckte jag att tiden hade gått. Nu var det bara åtta minuter till jag skulle vara på möte. Låset till cykeln har frusit. Hämta tändstickor, tänkte jag! Det gjorde jag och sen märkte jag att det är nog inte rätt reaktion för det funkade inte alls. Sen försökte jag blåsa i låset, det smakade svavel. Sen tog jag till våld och bröt av nyckeln i låset. Klockan var nu mötesstart och jag började promenera mot jobbet... jag blev tjugo minuter sen.

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om reportaget i smp?
 Katastrof att såna klåpare får uppmärksamhet!
 För lite chockrubriker...
 Det var trevligt, nu vet alla hur lyckliga ni är.
 Uttömmande, som att läsa baksidan på en bok och klara provet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards