Alla inlägg den 16 juli 2008

Av Magnus och Sara - 16 juli 2008 18:45

Sommar the Thue och Sara-way på riktigt.


Nyhetsvärdet i renoveringsprojektet på Gamla Norrvägen sjunker. Jämför de spektakulära dagarna med stormaskiner, senila grävare och grovsnickeri med rubriken "Distanslist på G:a Norrvägen".


Just nu befinner vi oss i Mälaren på Almö-Lindö, Ottossons så kallade landställe. (Själv växte jag upp med stockholmare som pratade om Åhus som sitt "land". Mycket upprörande för en 14-åring i en by med en lokalpatriotism  som skulle få Bert Karlsson att rodna.)


Det är alldeles uppenbart var Sara har fått sin idé om hur man slappnar av och tar det lugnt. Om det inte tidigare framkommit på den här bloggen så älskar pappa-Bosse att jobba. Direkt när vi anlänt till ön grävde han en grop (jag har hört mig för lite försiktigt vad den ska vara till, men det är ingen som vet säkert). Sara hakade snart på när huset skulle målas om. Skönt med lite semester tänkte jag och testade hammocken. Vi har det ändå så pass skönt att det nog inte blir någon jazzfestival i år utan en extra dag här på ön.


På lördag är det svensk-tysk bröllopsfest för min gamla goda vän Mathias Magnusson (som rapporteras vara en av de sista som övergett gamlanorrvägenbloggen som startsida) och jag ska vara toastmaster. Es wird en knüller sein. Det blir succé! Det hoppas jag verkligen, men föregående tyska mening är den enda som jag förberett med, resten hoppas jag kommer ad lib.

Av Magnus och Sara - 16 juli 2008 18:36

Det är sommar och vi steker. Vi kände oss så jävla 04 när vi beställde in fyra flaskor bubbel i Visby. Jag trodde att jag skulle ramla av stolen när Bubben föreslog det. Alla vet ju att 08 dricker man öl, dyr öl. Visby byttes mot Båstad (gamla Båssan funkar alltid). Grymt drag asså! Tennis känns lite cardigan-retro, såg inte en enda match. HAHA! Åkte förbi Stureplan och kollade läget, allt som vanligt, en snorfull Thomas Brolin frågade om någon ville se hans segergest. Sen till landet. Där är vi nu. Det finns tydligen en stad som heter Västerås inte så långt från Stockholm, så jäkla genuint alltså, de hade inte ens en Sju-elva, fick köpa take-away på Pressan, så jäkla sött alltså!

Presentation

Omröstning

Vad tycker du om reportaget i smp?
 Katastrof att såna klåpare får uppmärksamhet!
 För lite chockrubriker...
 Det var trevligt, nu vet alla hur lyckliga ni är.
 Uttömmande, som att läsa baksidan på en bok och klara provet.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards